výživověda
z lásky k jídlu a vědě
výživověda

Výživověda.cz

Pár slov o mně

Jmenuji se Dagmar.
Má zvědavost a vášeň pro jídlo a vědu mě dovedla až ke studiu NUTRIČNÍ TERAPIE. Touto cestou bych chtěla předat své znalosti a zkušenosti dál.

NEJNOVĚJŠÍ PŘÍSPĚVKY
CHCI NOVINKY DO MAILU!
štítky
28. 03. 2021

Smetanový tvaroháček

tvaroháček

Množství:

3 porce

DOBA PŘÍPRAVY:

do 15 min

Alergeny:

7

Energie (100g):

162kcal / 680kJ | S (4.5g) | C (4.4g) | T (12.4g) | NMK (7.9g) | B (8g)

Seznam alergenů (ke stažení):

Tento recept nemusí pro někoho být nějaký extra unikátní, což je naprosto pochopitelné. Tento recept existuje v mnoha variantách, ať už jakkoliv ochucený, obarvený či lehce pozměněný. Na tomto receptu by nemuselo být nic těžkého, ale pro někoho, kdo tak často nevaří, či si nepřipravuje domácí stravu sám, by tento recept přeci jen mohl být malým oříškem. Ano, i na tomto receptu se dá leccos zkazit, ale zase na druhou stranu se jedná o velmi jednoduchý recept, který se dá všelijakými způsoby pozměnit. Ještě než se vrhneme na recept, tak bych chtěla podotknout, že sice tento recept obsahuje vyšší množství NASYCENÝCH MASTNÝCH KYSELIN, které nejsou pro tělo to “pravé ořechové”, ale pokud je naše strava dostatečně pestrá a bohatá na kvalitní živiny, tak nevidím problém v tom, že si jednou za čas dáte takovýto typ dezertu. Je to rychlé a jednoduché. A nakonec bych chtěla podotknout, že tento recept se skládá z ingrediencí obsahující laktózu, proto tento recept není vhodný pro osoby s laktózovou intolerancí. Avšak je zde jedno z mála řešení i pro tyto jedince (viz ALTERNATIVY). Doufám, že tento jednoduchý recept Vás alespoň trochu nadchne a nezapomeňte se o něj s ostatními podělit!

S láskou Dája.

INGREDIENCE

  • 150 ml smetany ke šlehání (33%)
  • 250g tvarohu (1 balení) – nejlépe v tomto případě nízkotučný (nízkotučný tvaroh dodá bílkoviny tomuto receptu a není potřeba přidávat další tuky, jelikož jsme použili vysokoprocentní smetanu, která zajistí dostatek tuku)
  • med – nemusí být
  • ovoce na ozdobu

ALTERNATIVY

Za smetanu lze použít:

  • rostlinné smetany (kokosová, …) – VEGAN – může změnit chuť výsledného pokrmu!
  • smetana ke šlehání LACTOSE-FREE (pro osoby s laktózovou intolerancí) – co se týče složení – jedná se o klasickou smetanu, do které je přidán enzym LAKTÁZA, který osobám s laktózovou intolerancí chybí a štěpí laktózu v mléčných produktech

 

Za tvaroh lze použít:

  • veganský jogurt?

 

Tvaroh obsahuje snadno stravitelné bílkoviny a poměrně málo laktózy, což znamená, že by neměl dělat potíže osobám s laktózovou intolerancí. Každopádně, pokud víte, že Vám tvarohy nedělají dobře, raději si rozmyslete konzumaci tohoto dezertu. Ještě je možné v lékárně zakoupit tablety, které obsahují enzym LAKTÁZU, který by Vám po zapití měl pomoci laktózu strávit (v tomto případě se poraďte s lékárníkem nebo lékařem a prosím, čtěte příbalové informace…). S láskou Dája.

 

Postup

  1. Do mísy nalijeme smetanu ke šlehání (je nutné, aby smetana měla více než 30% tuku, čím více tuku, tím lepší struktura šlehačky).
  2. Do druhé nádoby si připravíme tvaroh, který dle preferencí můžeme dosladit, což samozřejmě není nutné, je to na Vás.
  3. Smetanu vyšleháme ručním šlehačem (ať už elektrickým či manuálním) – konzistence vyšlehané smetany by měla být tužší.
  4. Do připraveného tvarohu postupně vmícháme smetanu (již nešleháme, mícháme!).
  5. Podáváme buď takto připravené, můžeme přidat ovoce (čerstvé/mražené) nebo můžeme polít čokoládou (něco pro “ČOKOHOLIKY“).

 

Tento recept je univerzální a může být jakkoliv pozměněn, což znamená, že můžete vytvořit své vlastní originální varianty tohoto receptu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.